Milyen vállalkozást indítsak? – sokunk fejében felmerül a kérdés.
Bár erre a kérdésre nem adható egyértelmű válasz, egy olyan világban élünk, amelyben egy online vállalkozás indítása számos előnnyel jár a hagyományos változatához képest.
Éppen ezért ebben a cikkben bemutatom, melyek az általam vélt legjobb online vállalkozási ötletek 2023-ban, amelyeket bárki elindíthat akár kevés pénzből is.
De nem ígérem, hogy könnyű lesz!
Ha azonban hajlandó vagy keményen megdolgozni érte, akkor egy online vállalkozás felépítése sorsdöntő pillanat lehet az életedben. Megadhatja azt a pénzügyi szabadságot és szabadabb életstílust, amire mindig is vágytál.
A saját időbeosztásod szerint dolgozhatsz, helytől függetlenül a világ bármely pontjáról.
Én is a nagyobb szabadság reményében indítottam el a saját online vállalkozásomat, melyet jelenleg is mellékállásban építek.
Milyen előnyökkel jár egy online vállalkozás?
Nézzük milyen előnyökkel jár egy online vállalkozás a hagyományos, offline vállalkozásokhoz képest.
1. Szabadság. Szabadság. Szabadság.
A pénzügyi szabadság és a 9-5-ös taposómalomból való kiút egyre több ember dédelgetett vágya.
Sokan egy online vállalkozás felépítésében látják a kiutat, az ezzel járó szabadság miatt.
Ez nem is véletlen, hiszen egy online vállalkozás lehetőséget teremthet arra, hogy mindössze egy laptop birtokában helytől és időbeosztástól függetlenül dolgozhass a világ bármelyik részéről.

A taposómalomból való kiút reménye és az online vállalkozással járó szabadabb életstílus volt az oka annak, amiért 2020 elején én is úgy döntöttem, hogy belevágok egy ilyen vállalkozás elindításába.
Azonban fontos megjegyeznem, hogy a várva várt szabadság nem adódik meg már az első naptól kezdve. A sikerért ugyanis itt is kőkeményen meg kell dolgozni.
Rendszereket kell kiépítened, tartalmat kell gyártanod, és ami a legfontosabb, hogy közönséget kell kiépítened, akinek a bizalmát is el kell nyerned és fent kell tartanod az érdeklődését.
Ha te is hozzám hasonlóan mellékállásban tennéd mindezt, akkor számíts arra, hogy áldozatokat kell hoznod.
Bár a nagyobb szabadság reményében indultál ezen az úton, sokáig úgy fogod érezni, hogy még több idődet adod el.
Cserébe viszont – ha elég kitartó vagy – egy internetes vállalkozás sorsdöntő lehet az életedben, ugyanis lehetőséget ad egy olyan életstílusra, amire mindig is vágytál.
2. Kevés pénzből is elindítható
Egy online vállalkozás másik nagy előnye a hagyományos vállalkozásokhoz képest, hogy minimális tőkével is elindíthatók.
Tulajdonképpen alig igényel pénzbeli befektetést a részedről. Én például a DolgosPénz blogot kevesebb, mint 50 000 forintból indítottam el.
Nincs ugyanis szükséged üzlethelyiségre, járművekre vagy egyéb fizikai eszközökre, amelyek jelentős kezdeti befektetéssel járnak.
Léteznek olyan lehetőségesek, amelyekhez mindössze egy weboldalra lesz szükséged. Ez különösen igaz az info-businessekre (ún. információ vállalkozásokra), ahol lényegében információt árulsz (sok esetben a tudásodat).
3. Alacsonyabb kockázat
Egy online vállalkozás elindításának kockázata is jóval alacsonyabb, mint egy a hagyományos vállalkozásé.
Ez egyrészt az előző pontban említett alacsony indulási költségének köszönhető.
Másrészt az alacsony kockázat abból adódik, hogy egy online vállalkozás esetén nem feltétlenül szükséges már indulásnál létrehoznod egy terméket vagy szolgáltatást, sokkal fontosabb a közönségépítés.
Hadd magyarázzam el!
Egy klasszikus vállalkozásban legtöbb esetben először egy terméket vagy szolgáltatást kell létrehoznod. Miután üzlethelyiséggel és kellő készlettel is rendelkezel, elkezdhetsz kőkeményen költeni marketingre, hogy vevőket szerezz.
Az ilyen típusú vállalkozásokhoz emiatt általában jelentős kezdeti befektetés szükséges, és már első perctől kezdve visszatérő kiadásaid vannak (pl.: üzlethelyiség bérlése).
Te, mint vállalkozó, tehát csak reménykedni tudsz, hogy megtérül majd a befektetésed.
Ezzel szemben egy online vállalkozás esetén az indulásnál nincs szükséged termékre / szolgáltatásra.
Nagyon jó példa erre az én vállalkozásom.
A cikk írásának pillanatában nem rendelkezem sem termékkel, sem szolgáltatással. Ehelyett mindeddig a közönségépítésre fordítottam az energiámat, aminek köszönhetően a blogom már több, mint havi 15 000 olvasóval rendelkezik.
Innentől kezdve pedig bármikor elkezdhetem monetizálni a blogomat, hiszen az olvasóim személyében már a potenciális ügyfeleim is megvannak.
Sőt!
Mielőtt piacra dobok egy terméket vagy szolgáltatást, lehetőségem van megkérdezni őket, hogy mire lenne szükségük, milyen problémákkal küszködnek, amiben segíteni tudnék.
Ennek köszönhetően pedig olyan terméket / szolgáltatást dobhatok a piacra, amivel a legjobban tudom szolgálni őket. Mindezek felett a termékem / szolgáltatásom sikerét is bebiztosítom, így a befektetésem megtérülése is biztosabb.
Az online vállalkozásokat emiatt fordított vállalkozásoknak is szokták nevezni.
Online vállalkozás indítása: Mire lesz szükséged?
Lássuk, hogy mi az a három dolog, amire szinte minden online vállalkozás indításához szükséged lesz.
Legjobb online vállalkozás ötletek kevés pénzből
Most pedig nézzük meg, melyek az általam vélt legjobb online vállalkozás ötletek 2023-ban.
A felsorolt ötletek nem meghatározott sorrendben követik egymást. Az első ötlet nem feltétlen jobb, mint a tizenötödik. Az hogy melyik a legjobb ötlet csak Te magad tudod eldönteni, a személyes helyzetedet alapul véve.
Milyen vállalkozást indítsak?
1. Webáruház, mint online vállalkozás
A legtöbb embernek az online vállalkozási ötletről rögtön egy webáruház jut eszébe. Nem véletlenül, hiszen manapság már sokkal többen választják a vásárlásnak ezt a formáját, mint mondjuk néhány évvel ezelőtt.
A koronavírus hatására rekord mértékben, 45%-al lendült fel az online kiskereskedelem [1], mivel a legtöbb vállalat teljesen érintkezésmentes vásárlást biztosított, illetve biztosít a vevők számára.

Már sok webshop létezik Magyarországon, de a lehetőségek tárháza továbbra is kimeríthetetlen. Végezz piackutatást, mérd fel, hogy mire van vagy lehet kereslet.
Használhatod a Google Keyword Planner eszközét, amivel megtudhatod, hogy az emberek milyen kulcsszavakra és havonta hányszor keresnek rá a Google-ben. A Google Trends pedig megmutatja egy (vagy több) kifejezés iránti érdeklődés alakulását egy adott időtávon (lásd a fenti képet).
Továbbá feltehetsz kérdéseket Facebook csoportokban, vagy külföldi webshopoktól is meríthetsz ötletet.
Bérelhető, vagy saját webshop?
A webáruházad elindításához is ott van az ingyenes lehetőséget biztosító WordPress. Webshopodat egy hozzá tartozó bővítménnyel, a WooCommerce-el fogod tudni megvalósítani, így itt sem kell majd a későbbiekben sem a fejlesztésekért, sem a karbantartásért fizetned.
Ha inkább szakembert alkalmaznál, akkor ő létrehozhatja neked a webáruházadnak szánt honlapodat, vagy egy bérelt felületen elkészítheti azt. A bérelt felület induló költsége pár ezer forint, egy újonnan fejlesztett, saját honlap esetében minimum 100.000 Ft-os költséggel kell számolnod.
Újonnan induló webshopnál tehát költséghatékonyabb lehet számodra egy bérelhető megoldásban gondolkozni. Ilyen például a Shoprenter, vagy az Unas. Egy bérelhető webshopfelület kevesebb lehetőséget kínál, mint egy szakember által elkészített saját honlap, viszont kezdésnek ez is bőven megteszi.
Magyar példa:
- Barfshop.hu
2015-ben nyitották az első magyar BARF üzletet családi vállalkozásként, mára pedig egy egész hálózattá nőtték ki magukat. Webshopjuk kiváló példa egy jól működő magyar webáruházra.
2. Blog, mint online vállalkozás
A blogolás a személyes kedvencem. Nem hiába indítottam én magam is egy blogot, és építetek rá egy blogvállalkozást.

A blogírás nemcsak jó marketingeszköz, de kiváló bevételi forrás is. Teljesen költségmentesen, vagy csak minimális költséggel is elkezdhető, ezért mindenképpen az egyik legjobb online vállalkozási ötletnek találom.
Egy bloggal elkezdhetsz pénzt keresni mellékállásban is – ahogy azt én is teszem –, ami később a főállásod is lehet.
Mivel ez a lehetőség sem helyhez kötött, itt sem lesz szükséged másra, mint egy laptopra:

Egy saját felület remek lehetőség arra, hogy arról készíts tartalmat, amit igazán magadénak érzel, és amihez a legjobban értesz.
Megoszthatod tudásodat, tapasztalataidat és véleményedet egy adott területen másokkal, akik ezekből tanulhatnak.
Nem feltétlen kell szakértőnek lenned a témában.
Ha van valami, amiről szívesen tanulsz, akkor a tanultakat is folyamatosan megoszthatod, így idővel az adott terület szakértőjévé válhatsz.
Michelle Schroeder, amerikai blogger, jó példa erre. Ő azzal a céllal indította blogját, hogy a saját pénzügyeit nyomon kövesse. Ennek köszönhetően, képes volt visszafizetni $38,000 diákhitelt, amit a blogján dokumentált. Michelle ma több, mint $50,000 keres havonta (!), aminek többsége affiliate marketingből és az online tanfolyamából származik.
Sőt, különösebb írói készségekkel sem kell rendelkezned.
Én például imádok a pénzügyekről beszélni, ezért is indítottam ezt a blogot. Bevallom kezdetben én is kételkedtem az írói tehetségemben, mivel soha nem voltam különösen jó az írásban. Más (pénzügyi) blogokat olvasva azonban rájöttem, hogy nincs ok az aggodalomra. A pénzügyek amúgy is elég komplikáltak, így fontos, hogy minél egyszerűbben közvetítsem a mondanivalómat. Ahogy egyre többet írtam, úgy a tartalmaim minősége is egyre növekedett.
Ez tehát semmiképp ne tartson vissza téged sem!
Egy sikeres blogvállalkozás felépítésének kulcsa a közönségépítés.
Ehhez folyamatosan hasznos tartalmakat kell gyártanod, amelyekkel elnyerheted olvasóid bizalmát.
Az ő érdeküket kell mindig szem előtt tartanod, hiszen ők lesznek a jövőbeni lehetséges klienseid is.
Éppen ezért is fontos jól megválasztanod, hogy milyen célközönségnek írsz és milyen témában.
Na de hogyan lesz bevételem blogolásból?
Már azt hittem soha nem kérded meg!
Amint a blogodra rendszeresen érkezik forgalom, szinte végtelen módon tehetsz szert bevételre:

1. Hirdetések
Ha már rendelkezel saját weboldallal, és értesz is annak a karbantartásához, akkor teljesen ingyen nekiláthatsz saját blogod megírásának.
Hogy ebből profitod is származzon, hirdetéseket helyezhetsz el az oldaladon.
Ehhez regisztrálnod kell például a Google Adsense programba, ezt követően pedig el kell helyezed az oldaladon a Google hirdetési bannerjeit.
A Google olyan hirdetéseket fog elhelyezni az oldaladon, amik relevánsak a blogod tartalmával és ha egy olvasód vagy látogatód rákattint az ott megjelenő hirdetésre, illetve valamilyen műveletet végez vele, azután te pénzt kapsz a Googletől.
2. Partnerprogram / Affiliate marketing
A partnerprogram lényege, hogy leszerződhetsz vállalatokkal, webáruházakkal, vállalkozókkal, akiknek a webhelyükre mutató linkjét elhelyezheted a blogod tartalmában.
Ha egy olvasód ezen a linken keresztül vásárolja meg, vagy igényli partnered termékét, szolgáltatását, akkor azután te egy ún. affiliate díjat fogsz kapni.
Érdemes olyan partnerekkel szerződni, akiknek a kínálata a blogod tartalmával kapcsolatba hozható, így nagyobb valószínűséggel lesz eredménye az együttműködésnek.
Azt is fontos szem előtt tartani, hogy csak olyan termékeket és szolgáltatásokat közvetíts így, amelyek megbízhatók, hiszen azok blogod, saját vállalkozásod megítélését is befolyásolják majd.
3. Fizikai, vagy infotermék kínálata
Szuper online vállalkozási ötletnek tartom, ha blogodhoz kapcsolódóan létrehozol egy, vagy több saját terméket, amit kínálhatsz online, vagy fizikai formában is.
A termékeket saját webáruházadban is árulhatod, vagy más kereskedelmi oldalon is.
Egy infotermékkel, mint például egy hangoskönyv, vagy egy e-könyv, könnyebb dolgod lesz, hiszen nem kell számolnod előállítási, raktározási, csomagolási költségekkel.
Fizikai terméknél itt is jó ötlet lehet a blogod logójával díszített póló, de lehet ez más ajándéktárgy is, vagy bármi, ami a szívedhez közelebb áll, illetve jobban tükrözi oldalad tartalmát.
4. Előfizetés
Ha kellő számú olvasóval rendelkezel, akkor nagyon jó bevételi forrás lehet, ha blogod tartalmának egy részét fizetős tagsághoz, vagy előfizetéses rendszerhez kötöd.
Ehhez persze olyan tartalmat kell kínálnod, ami például oktató jellegű, plusz szolgáltatásokat, eszközöket, vagy videókat foglal magába.
Az előfizetés lehet havi, vagy éves, de mindenféleképpen egy biztos jövedelmet fog jelenteni számodra.
5. Oktatás
Az online oktatási lehetőséget a későbbiekben bővebben is kifejtem, mivel az önmagában is egy kiváló online vállalkozási ötletnek számít, de most vegyük szemügyre röviden, kifejezetten csak a blogoddal kapcsolatban.
Ha blogod tartalmának jellege megengedi, akkor oktatási célokra is felhasználhatod. Indíthatsz online tanfolyamokat, vagy kínálhatsz önálló tanulásra alkalmas oktatási csomagokat.
Az online letölthető anyagok, például videók, hanganyagok, e-könyvek tökéletes megoldást jelenthetnek arra, ha nem rendelkezel még elég olvasóval, és érdeklődővel egy tanfolyam elindításához.
Egy online kurzus elindítása több időt és energiát is fog elvenni, azonban jelentősen több bevétellel is jár majd.
Magyar példa:
3. E-könyv írás, mint online vállalkozás
Ehhez az online vállalkozási ötlethez is jól jön egy saját blog, hiszen ha már rendelkezel egy olvasótáborral, akkor nagy előnnyel indulsz.
Jó módja ez a marketingnek is, mert készülő könyvedet megemlítheted egy cikkedben is.

Hogyan állj neki?
Itt is célszerű egy kis piackutatást végezni, hogy az adott témát milyen célközönség olvassa, és van-e rá egyáltalán kereslet.
A nagy könyváruházak weboldalán például láthatod, hogy 1-1 témakört milyen népszerűséggel értékesítik.
A megírt könyvedet megjelentetheted kiadók, terjesztők segítségével is, de magad is elkészítheted teljesen ingyen.
Canvaban megszerkesztheted a jogtiszta, vagy vásárolt borítódat, majd a teljes könyved szövegét átkonvertálhatod például az Online-Convert.com oldalon az általad választott formátumba, és már mehet is a kiadás.
Ha nem a saját weboldaladon akarod értékesíteni a könyvedet, akkor megteheted kiadókon keresztül is, de ez elég hosszadalmas folyamat, mivel nem mindenhol fogják elfogadni a könyved. Ezért én a Publishdrive-ot ajánlom, mert ha ide regisztrálod a könyved, akkor nem kell külön-külön mindegyik kiadóval felvenni a kapcsolatot, a Publishdrive ezt megteszi helyetted, közvetíti neked a könyved.
Magyar példa:
4. Freelance writer, azaz szabadúszó író
A freelance lényege, hogy nem kötelezed el magad egy ügyfeled mellett sem, hanem általánosságban csak 1-1 projekt erejéig dolgoztok együtt.
Nem vagy sem helyhez, sem időbeosztáshoz kötve.
Te választhatod meg azt is, hogy milyen témában vállalsz írást és milyen formában.
Például blogcikket, reklám, vagy hirdetési szövegeket, vagy egy készülő weboldalt is szövegezhetsz, de ezeket vegyesen is.
Ha egy igazán nagy szabadságot adó online vállalkozást indítanál, akkor ezt neked találták ki.
Itt is jól jársz, ha már van a honlapodon saját blog, mert így a leendő ügyfeleid megismerhetik a stílusod, láthatják, hogy jól tudsz írni.
Ahhoz, hogy munkát szerezz, hirdetheted magad az interneten, például a közösségi oldalakon, a Freelancer vagy a Fiverren is, illetve csatlakozhatsz különböző szabadúszó csapatokhoz, akik kiszervezik neked a munkát.
Áraidat megszabhatod óradíjban, betűk vagy szavak mennyisége alapján, vagy egy projekt árának konkrét megadásával is. Ez csak tőled függ.
Magyar példa:
5. Fordító
Ez az online vállalkozási ötlet is tulajdonképpen a freelance kategóriába tartozik, hiszen itt is megteheted azt, hogy csak eseti megbízásra szerződsz ügyfeleiddel.
A cikk írásának pillanatában a legfrissebb felmérések szerint, melyek sajnos már így is pár évesek, a magyar lakosság 57,6%-a egyetlen egy idegennyelvet sem beszél. Ez valljuk be elég szörnyű adat, viszont számodra igencsak nagy előny, ha ebben online vállalkozás indításban gondolkodsz!
Az induláshoz természetesen szükséged lesz egy, vagy több nyelv felsőfokú ismeretére, de a legjobban akkor jársz, ha valamilyen üzleti nyelvet is elsajátítasz, mivel 1-1 cég hajlandó többet is fizetni a fordításért, mint például egy magánszemély.
Hirdetheted itt is magad a Freelanceren, vagy a Fiverren, vagy csatlakozhatsz közvetítő irodához is, mint például a fordit.hu.
Magyar példa:
6. Affiliate marketing
Sok tanácsadó ajánlja kezdő online vállalkozások számára, hogy vegyen részt affiliate marketingben, de mi is ez és miért jó?
Más néven ajánlói, vagy partnerprogramnak szokták emlegetni, mert lényegében az történik, hogy más termékének, vagy szolgáltatásának ajánlása után kapsz jutalékot, de természetesen csak akkor, ha abból vásárlás születik.
Az együttműködésben téged hívnak a partnernek, akivel pedig szerződsz céget a hirdetőnek.

A saját blog megírásnál, mint online vállalkozási ötletnél már említettem a partnerprogram lehetőségét.
Ez az egyik módja annak, hogy az affiliate marketinget érvényesíteni tudd vállalkozásodban. De elhelyezhetsz ajánlásokat hírlevelekben, e-mailekben, közösségi média bejegyzésekben, bárhol, ahol jelen vagy és adott a lehetőség.
Könnyen találhatsz vállalkozásod számára megfelelő hirdetőt, ha direkt módon keresel fel hirdető cégeket, mint például az Alza, vagy a Bonami, vagy ha az alábbi affiliate hálózatok egyikébe regisztrálsz.
A regisztráció teljesen ingyenes. Neked, mint partnernek semmi költséged nem lesz.
Magyar példa:
7. Virtuális asszisztens
A virtuális asszisztencia, más néven online vállalkozástámogatás Magyarországon még mindig nem annyira elterjedt, ezért a konkurencia viszonylag kicsi, viszont az ismeretség híján kicsivel nehezebb is az ügyfélszerzés.
Ennek ellenére, ha jól csinálod és kitartó vagy, akkor egy nagyon jól jövedelmező online vállalkozási ötletről van szó.

Ki a virtuális asszisztens?
Az, aki távmunkában, megbízási szerződéssel végez különböző projektmunkákat, akár eseti jelleggel, akár hosszabb távon vállalkozóknak, cégeknek, vagy magánszemélyeknek.
Mik azok a különböző projektmunkák?
Ez nagyon változó, egy adott asszisztens általában az előképzettségének megfelelő szolgáltatási palettát fog felállítani.
A legjellemzőbbek közülük a közösségi média posztok készítése, az általános adminisztrációs feladatok elvégzése, weboldal- vagy webshopkezelés, hanganyag gépelés, számlázás.
Esetekben specializálódva vannak különféle tevékenységekre, vagy területekre, mint például marketing, SEO, fordítás, weboldalkészítés, HR vagy pénzügy.
Hogyan vágj bele?
Léteznek különféle online tanfolyamok, amik kifejezetten a virtuális asszisztensi munkára készítenek fel, úgy mint a The Bright Academy vagy a Smart Angel.
Az utóbbit kicsit borsosabb áron végezheted el, azonban itt megtanítanak különböző programok kezelésére, kapsz mintát a szerződésre, adatkezelési tájékoztatóra, impresszumra, lépésről lépésre elmondják, hogy hogyan indítsd el egyéni vállalkozásodat, sőt még a weboldaladat is elkészítik neked, de persze azt plusz költségért.
A VAM (Virtuális Asszisztensek Magyarországon) honlapján szintén nagyon sok infót kaphatsz az induláshoz és magáról a szakmáról is.
Érdemes csatlakozni Facebook csoportjukba is, valamint az ügyfélszerzésben egy másik csoportjuk lesz számodra a legnagyobb segítség.
Magyar példa:
Több mint 12 év alkalmazotti élet után döntött úgy, hogy belevág a virtuális asszisztensi vállalkozásába. A cikk írásának pillanatában még egy éve sincs, hogy a piacra lépett, de már közel 130 különböző projektben vett részt, például a Cubicfoxal, életmód-tanácsadókkal, webáruház tulajdonosokkal, vagy velem együttműködve.
8. Fotózás
Miért ne lehetne a szenvedélyed egyben a szakmád is? Ha nagyon szeretsz fotózni, akkor csinálhatsz pénzt is belőle.
Készítheted képeidet saját otthoni stúdiódból is, mint például portré- vagy termékfotókat, de bárhol máshol és bármilyen témában is, ahogy éppen kedved tartja, majd felrakhatod őket weboldaladra, hogy értékesítsd őket.
Egy másik lehetőség, hogy egy ún. stockfotós weboldalra rakod fel a képeidet, mint például az igen népszerű Shutterstock, ahol a letöltött képeid után jogdíjat kapsz.
A díj általában nem sok, így valószínűleg nem ebből fogsz meggazdagodni. Viszont, ha sok képed van fent és népszerű vagy, akkor kereset kiegészítésnek bőven megteszi.
Ha úgy döntesz, hogy ez lesz az az online vállalkozási ötlet, amibe belevágsz, akkor kezdetben még egy profi fényképezőgépre sem lesz szükséges beruháznod.
A mai mobiltelefonok ugyanis már tudnak olyan minőségű fényképeket készíteni, mint egy több százezer forintot érő készülék.
Magyar példa:
- Kaszás Bence
2001 óta foglalkozik leginkább modellfotózással, és azóta kiérdemelte a sztárok fotósa címet is. Számos ismert zenész, színész és művész portfólióját készítette már el.
9. Online oktatás
A hagyományos keretek közt tartott oktatáshoz képest itt óriási szabadságot kapunk, hiszen online oktatni bármit lehet. Az embereket nagyon sok minden érdekli, kapcsolódjon az akár hobbihoz, szakmához, élethelyzethez, vagy bármi máshoz.
Ha nem is rendelkezel egy témában professzionális tudással, akkor is érdemes elgondolkoznod egy oktató jellegű online vállalkozás elindításában, mert mások számára az alapokig eljutni is értékes lehet.
Hatalmas előnye továbbá, hogy egyáltalán nem, vagy csak minimális befektetést igényel, és az internetes oktatás népszerűsége igencsak megnőtt a pandémia hatására mind a fiatalabb korosztály, mind az idősebbek részéről.

Mint ahogy már korábban is említettem a blogírás kapcsán, nem feltétlenül muszáj a kezdetben real-time tanórákat tartani.
Felvehetsz videókat, készíthetsz írásos anyagokat, rövid tankönyveket, vagy csinálhatsz interaktív tananyagokat, amiket feltölthetsz honlapodra.
Ha a live kurzusok megtartását választod, akkor is sok lehetőséged van.
Saját, WordPress alapú weboldal estében akkor jársz a legjobban, ha már a kezdetektől oktatási célra szánt sablonnal építed fel weboldalad, de ha mégsem, akkor telepítheted a teljesen ingyen elérhető Paid Membership Pro, vagy a Simple Membership bővítményeket.
De tarthatod óráidat Facebook csoporton keresztül, Skypeon, Google Meeten, Zoomon, vagy bármilyen videokonferenciás alkalmazáson.
Magyar példa:
10. Digitális / info termékek webáruháza (info business)
A mai társadalomban, ahol a technikai eszközök használata szerves részévé vált az életünknek, minek lehetne nagyobb sikere, mint egy digitális termékeket kínáló webáruháznak?
Egy ilyen webshop elindításához szinte semmilyen befektetésre nem lesz szükséged, csak az idődre. Mivel nem lesz fizikailag megfogható terméked, így nem lesz többek közt termelési, raktározási, csomagolási költséged sem!
Digitális terméked bármi lehet, amit online le lehet tölteni a weboldaladról. Lehetnek például receptek, e-könyvek, logók, de lehetnek sablonok is, úgy, mint levelezési- vagy önéletrajzminták, esetleg névjegykártyák.
Kínálhatsz fotókat, háttérképeket, videókat vagy zenéket is. A lényeg, hogy ezeket mind elkészítheted saját magad is, a legtöbb esetben teljesen ingyen, vagy minimális ráfordított költséggel.
A sablonok, képek, logók, háttérképek elkészítésére ott van például a Canva, aminek a legtöbb funkciója nem előfizetéshez kötött. Használata nagyon könnyű, bárki által megtanulható.
Ha nem akarod saját magad előállítani a termékeidet, akkor szerződhetsz más vállalkozókkal, cégekkel is.
Magyar példa:
11. Póló webáruház, mint online vállalkozás
A Shoprenter készített 2020-ban egy felmérést a webshopok működésével kapcsolatban, amelyben 644 webáruház tulajdonosa vett részt. A felmérés egy része kitért arra, hogy mely iparágak voltak a legnépszerűbbek az online webáruházak kínálatában. A top 3 kategóriába bekerült a divat és ruházat iparág is.
Ennek alapján kiváló online vállalkozási ötlet lehet egy pólókat kínáló webáruház elindítása.
De miért pont póló?
Kezdjük azzal, hogy egy póló mindenki számára alapvető ruhadarab. Mindenki szekrényében megtalálható belőle legalább egy, de valószínűleg több darab is.
A beszerzési költségük igen alacsony és viszonylag egyszerű is őket testre szabni.
Mivel már sokan rájöttek arra, hogy milyen lehetőségek rejlenek ebben, ezért neked már kicsit nehezebb dolgod lesz és találnod kell valamit, amivel kitűnhetsz versenytársaid közül.
Legyél kreatív, találd meg a rést a piacon. Végezz piackutatást, hogy éppen mire keresnek rá az emberek az interneten, mi éppen a menő. Itt is használhatod a Google Trendset vagy a Facebookot segítségül.
Ha van már némi elképzelésed, akkor kereshetsz Fiverr-en egy szabadúszó designert, aki egy profi rálátásával fog neked segíteni megvalósítani terveidet.
Ha pedig a legjobb megoldást keresed, akkor érdemes szemügyre venned a Shopify-t, amely az online vállalkozásod elindítását nagyban megkönnyíti neked.
A Shopify-al ugyanis létrehozhatod a webáruházadat és automatikusan összeköttetésbe kerülhetsz olyan termékgyártókkal, mint az Oberlo, a Printify, vagy a Printful, akik a saját igényed szerint elkészítik neked a ruhadarabokat.
A cég a platform használatát is bemutatja egy 40 perces videóban.
Magyar példa:
12. Kézműves termékek webáruháza, mint online vállalkozás
A kézzel készített termékek népszerűsége töretlen hazánkban, hiszen van egy bizonyos bája és igénye az efféle vállalkozásoknak, a vásárlók nem sajnálják megfizetni a nagyobb szaktudást igénylő termékek árát sem.
Terméked lehet bármi, amihez értesz, például fából készült dísztárgyak, saját készítésű ruha, táska, ásványi ékszer, vagy akár valamilyen bio áru is, amire szintén nagy kereslet mutatkozik.
Ha nem akarod saját magad előállítani a webáruházadba szánt terméked, akkor szerződhetsz dropshipping formájában is ilyen jellegű vállalkozásokkal.
Nem minden kézműves szeretne saját honlappal foglalkozni, és neked ez egy nagyon jó lehetőség arra, hogy közvetíthesd portékáit.
Magyar példa:
- Meska
A Meskát 2008-ban alapította Hídvégi Borbála és Porst Réka. Azóta webáruházukban közel 4 ezer kézműves alkotó több, mint 110 ezer terméke található meg. Egy inspiráló cikket olvashatsz életútjukról itt.
13. Dropshipping webáruház
Lényege röviden annyi, hogy ha alapítasz egy dropshipping webáruházat, akkor úgy adod el egy adott gyártó termékét a vevőnek, hogy te soha nem fogsz érintkezni a termékkel.

Amint láthatod nem neked kell tárolni, nem neked kell csomagolni stb., te végeredményben a közvetítő vagy.
Miért jó ez neked?
Mert minimális kezdőtőke kell az ilyen jellegű online vállalkozás elindításához, hiszen nem lesz kiadásod az előállításra, az alkalmazottakra, a raktározásra, csomagolásra, magára a logisztikára, termékfejlesztésre.
Sőt, a már korábban említett bérelhető webáruházak minimális költséggel is nagy segítséget nyújtanak a dropshipping webshopod létrehozásában is.
Jóval szélesebb lehet a termékkínálatod, mint egy átlagos webáruház esetében, mivel a fent részletezett kiadásokkal nem kell számolnod.
Nem vagy helyhez kötve, mivel nincs raktárhelyiséged. Bárhonnan elvégezheted a munkát, és könnyen automatizálhatod is.
Miért jó ez a gyártóknak?
Mert így több helyen tudja kínálni termékét, nem csak saját webáruházában, ezáltal több vásárlót érhet el vele, és magasabb lehet a bevétele.
Ha pedig nem akar saját online felületen értékesíteni, arra is egy jó megoldást nyújt neki a dropshipping.
Hogy lesz ebből profitod?
Úgy, hogy a saját áraid magasabbak lesznek, mint a gyártó által meghatározott árak.
Magyar példa:
- Foodpanda (régebbi nevén NetPincér)
- A Foodpanda vállalkozását 1999-ben indították el egy kollégiumi szobából, mert megunták, hogy nem minden rendelés jut el a címzettekhez, mivel azt más kollégisták megállították már a folyosón és megvették a futártól.
- Eleinte 5 étterem, majd 2000-ben már 10-12 étterem volt a rendszerükben, 2002-re pedig már napi 200 rendelést dolgoztak fel. 2003-ra Európa több országában is megjelentek, de nem sikerült nemzetközi szinten is érvényesülniük.
- Fejlődésük azonban töretlen volt. A nettó árbevételük 2013-ban 455,2 millió forint volt, 2020-ban pedig ez az összeg 10 milliárd forint fölé emelkedett! Ez a 2019-es évi árbevételükhöz képest 155%-os növekedést jelent. Ezt nem csak a koronavírus adta helyzetnek köszönhetik, hanem folyamatos terjeszkedésüknek is.
- Ékszer Webshop
- Royaltuning.hu
Ajánlott tananyag:
14. Fulfillment szolgáltatás
Az egyik kedvenc online vállalkozási ötleteim közé tartozik a fulfillment szolgáltatás.
Az ilyen cégek a logisztikai folyamatokra adnak megoldást az online kereskedelemmel foglalkozó vállalatoknak úgy, mint például a raktározás, csomagolás, szállítás és számlázás.
A fulfillment vállalkozások szoftverei összeköttetésben állnak a webáruházak rendszerével, így azonnal tudnak reagálni az értékesítésekre.
Az online kereskedő cégeknek ez a szolgáltatás nagyban megéri, hiszen mentesülnek attól az összegtől, amit a teljes logisztikára költenének, ezért egyre keresettebb is ez a szolgáltatás a hazai vállalkozások körében.
Az ötlet legnagyobb hátránya, hogy itt már jelentősebb tőkére lesz szükséged, hacsak nem rendelkezel már raktárhelyiséggel. De még így szükséged lesz különböző készletező programokra, raktári gépekre, csomagolóanyagra stb.
Persze mindezt kicsiben is el lehet kezdeni.
Magyar példa:
- Webshippy
A Webshippy volt az első, aki 2016-ban megalapította Magyarországon az első fulfillment szolgáltatásokat nyújtó logisztikai vállalatot és azóta is csak növekszik. 2020-ban a nettó árbevétele 1 milliárd forint felett volt.
15. Subscription box
Erről az online vállalkozási ötletről lehetséges, hogy még nem hallottál, pedig egyes külföldi országokban már nagyon nagy sikereket ért el.

A subscription box magyarra fordítva leginkább az előfizetéses doboznak felel meg. Lényege, hogy a vásárló, havi előfizetésért cserébe minden hónapban különféle termékmintákat, limitált szériás darabokat kap egy dobozba csomagolva, amiknek együttes értéke jóval meghaladja magát az előfizetési díjat.
Hívhatnánk meglepetés doboznak is, mert a megrendelő sosem tudja előre, hogy mit fog tartalmazni a doboz.
A dobozokat szolgáltató cégeknek ez azért éri meg, mert így minden hónapban van biztos keresetük, illetve jó tesztelési lehetőséget is nyújt nekik az új termékekkel kapcsolatban.
A ReadyCloud statisztikai adata szerint az előfizetéses dobozok forgalma 2011-ben mindössze 57 millió dollár volt, majd 2016-ban 2,6 milliárd dollár, és 2019-ben átlépte a 10 milliárd dolláros mérföldkövet. A piac az elmúlt évtizedben több mint 175-szeresére növelte bevételét!
Ezt a statisztikát érdemes alaposan áttanulmányozni, mert kitér arra is, hogy milyen szolgáltatás, vagy termékdoboz iránt érdeklődtek a legtöbben, milyen neműek és még egyéb érdekes információkra is.
Ha vállalkozásodnak nincs terméke, amit ilyen módon eladhatnál, működj együtt más cégekkel! Szervezd meg te nekik az előfizetéses csomag lehetőségét komoly jutalékért cserébe.
Magyar példa:
16. Weboldalkészítés, mint online vállalkozás
Az internet és az online vállalkozások virágkorukat élik, így nem meglepő, ha a weboldalkészítés is a legjobb online vállalkozási ötletek közé kerül.
Ahhoz, hogy te is elsajátítsd a honlapépítéshez szükséges tudást, ma már nem kell feltétlenül megtanulnod programozni.
Mindenki számára érthető és könnyen kezelhető megoldást kínál erre a WordPress weboldalkezelő.
Már a cikk elején is említettem ennek a rendszernek az előnyeit, illetve, hogy teljesen ingyen megtanulható a használata.
Költségmentes, alapozó tanfolyamot kínál például a wpSuli, vagy ingyenes videókat találsz a WordPress oktató videók honlapján egyes bővítmények kezeléséről. De számos írásos anyagot is találhatsz a témában, ha olvasni jobban szeretsz.
Lehet, hogy fel kell áldoznod néhány hétvégédet a tanulásra, azonban ha körülnézel a piacon, látni fogod, hogy ez egy nagyon jó kereseti lehetőség, ezért érdemes rá időt szánni.
Magyar példa:
17. Alkalmazásfejlesztő
Az alkalmazásfejlesztés egy igen jövedelmező online vállalkozási ötlet, mivel a cégek nem sajnálnak befektetni alkalmazásuk létrehozásába. Legyen szó akár mobilos, akár webes, vagy asztali alkalmazásról, egy 1-2 hetes projektért akár több milliló forintot is hazavihetsz.
De kidolgozhatsz egy saját alkalmazást, bővítményt vagy kiegészítőt is, amit értékesíthetsz például az AppStore-ban.
Mint a legtöbb online vállalkozás ötletnél, itt is kulcsfontosságú, hogy felmérd a piaci igényeket, mielőtt nekikezdenél a projektnek.
Mindkét lehetőség alapkövetelménye, hogy ismerd a szoftverfejlesztés alapjait, és legalább két gyakori programozási nyelvet, mint például a PHP, vagy a JavaScript.
Ezeket elsajátíthatod akár egy online tanfolyam keretei között, akár tantermi képzéssel. Nyilvánvalóan a szükséges tudás nem elsajátítható az egyik napról a másikra, érdemes egy jövőben jól kifizetődő befektetésként tekinteni rá.
Magyar példa:
18. Webdesigner
Ha a weboldal készítésben már otthon vagy, de úgy érzed, hogy többet szeretnél, vagy csak kiegészítenéd szolgáltatásaidat, akkor ezt az online vállalkozási ötletet neked találták ki.
Webdesignerként kiélheted kreativitásodat, mert nemcsak a honlapok színeivel, formáival és betűtípusaival kell majd foglalkoznod.
Tervezhetsz cégnek logót, névjegykártyákat, hirdetés- vagy reklámanyagokat, és még nagyon sok mást.
Számos online tanfolyam segít, hogy megszerezd hozzá a tudást, de az alapokat költségek nélkül is elsajátíthatod. Erre kínál megoldást például a Webartery.
Magyar példa:
19. SEO-szakértő, mint online vállalkozás
A SEO, azaz Search Engine Optimization, magyarul keresőoptimalizálást jelent.
Lényege, hogy egy adott weboldalt bizonyos szavakkal és kifejezésekkel az internetes keresők találati listájának elejére juttassuk.
A legnépszerűbb internetes keresőt a barátodnak is szokták nevezni, ő a Google.
Az SEO azért is fontos, mert egy keresés során nagy általánosságban csak a találati lista első oldalát nézzük végig, tehát a vállalkozásoknak jócskán megéri foglalkozni honlapjuk keresőoptimalizálásával.
Nekem az egyik cikkem például a tőzsde alapok kulcsszóra a találati lista első helyén jelenik meg, aminek köszönhetően havonta több ezer olvasó jön organikusan az oldalamra:

Ez az eredmény nem kevés munkámba telt.
A jó hír, hogy a SEO minden csínyját-bínyját megtanulhatod teljesen ingyen, ahogy azt én is tettem.
A Shoprenter például kifejezetten a webáruházakra specializálódva indít ingyenes SEO tanfolyamot.
De találsz számos egyéb videós, vagy írásos anyagot a témában, ha körbenézel az interneten.
A keresőoptimalizálás alapjait akkor is érdemes kitanulnod, ha nem ebből szeretnél majd megélni. Újonnan induló vállalkozásod meg fogja majd köszönni.
Magyar példa:
20. Közösségi médiamenedzser
A vállalatok nagy lehetőséget kaptak a közösségi oldalak révén, hogy népszerűsítsék termékeiket vagy szolgáltatásaikat.
A hírfolyamkezelés, a folyamatos tartalomgyártás, a hirdetésfeladás és egyéb tevékenységek viszont nem minden vállalkozó idejébe férnek bele, ezért szívesen alkalmaznak ezeknek az elvégzésére egy szakembert.
De miért tartozik a kedvenc online vállalkozási ötleteim közé a közösségi médiamenedzser?
Mert nem kell hozzá éveket tanulni, és minimális összeget kell csak befektetni ahhoz, hogy megszerezd az induláshoz szükséges tudást!
Ha van egy alap marketingtudásod, ha megfelelő szinten tudod kezelni a Canvát, a Photoshopot és értesz az emberek nyelvén, akkor már sínen vagy.
De ha jobban elmélyítenéd az ismereteidet, akkor ebben a témában is találhatsz online tanfolyamokat az interneten, ahol még hivatalos tanúsítványt is adnak a képzés befejezését követően.
Magyar példa:
21. Piackutató
Mint ahogy ezeket a sorokat olvasva te is, úgy más vállalkozó szellemű társad is bajban lehet, hogy milyen online vállalkozásba is vágja fejszéjét, vagy milyen szolgáltatással, illetve termékkel bővítse palettáját.
Ennek a problémának a megoldására egyre több cég hajlandó fizetni is egy piackutatónak, aki figyeli mind az itthoni, mind a nemzetközi szinten jelenlévő versenytársakat, a megjelenő trendeket, és felméri az egyes csoportokra irányuló igényeket.
Ha érdekel a marketing és az üzlet világa, akkor ezt az online vállalkozási ötletet neked találták ki.
Magyar példa:
- Forecast
A Forecast idén 20 éve, hogy jelen van a piacon, így számos nagyvállalatnak, mint például az Aegon, a Budapest Bank vagy a Siemens segített érvényesülni a piac- és marketingkutatás eszközeivel. Sikereiket egy 15 fős csapattal és számos különböző és kiváló kutatási módszerrel érték el.
22. Coaching, mint online vállalkozás
Szintén felkapott szolgáltatás lett a coaching.
Egyre több cég vezetője, de még magánember is fordul coachingért, hogy hatékonyabbak lehessenek a mindennapokban, vagy hogy megoldják egyes élethelyzet adta problémájukat.
A coachok szinte mindig specializálódnak egy adott területre, mint például táplálkozás, karrier, életmód vagy önismeret.
Ha nem vagy valamilyen témában szakértő, akkor érdemes azonban elvégezni egy, vagy akár több coach tanfolyamot is, mivel a hitelesség, a hozzáértés és a gyakorlat nagyon fontos a szakmában.
A ráfordított időd viszont meghozza majd gyümölcsét, mivel népszerűségének köszönhetően nagyon jó kereseti lehetőségre számíthatsz majd.
Magyar példa:
- Tolvaj Sándor
12 éve indult el az önismereti tanácsadás útján, számos tanulmányt végzett a témával kapcsolatban. Részt vett több száz ügyféltalálkozón, menedzselt jó néhány projektet, így egyre több embernek tud segíteni a coaching által.
23. Online fitneszedző

Lehet, hogy furcsán hangzik, de létezik. Vannak emberek, akik nem szeretik a csoportos tréningeket, nincs idejük konditerembe járni, vagy csupán jobban kedvelik a saját tempójukban, és az otthonukból végrehajtani a különböző edzésprogramokat.
De van egy nagyon nagy előnye ennek a fajta online vállalkozásnak.
Emlékezz csak vissza!
Az edzőtermek forgalma jócskán visszaesett a koronavírus alatt hozott szigorítások hatására, és később is csak az oltással rendelkezők vehették igénybe az konditermek szolgáltatásait.
Téged ilyen veszély egyáltalán nem fenyegetne, ha visszatérnének az intézkedések.
Sőt!
Előnyben részesülnél, mivel „hozzád menekülne” az amúgy edzőterembe járó sportoló is.
Hasonlóan az online oktatáshoz, itt is rakhatsz fel előre felvett videókat honlapodra, majd azt egy bizonyos rendszerben, akár előfizetési, akár tagsági díj ellenében értékesítheted.
De tarthatsz egyéni, vagy csoportos live órákat is, és ehhez neked sem kell még terembérleti díjat sem fizetni, hiszen az otthonod kényelméből megteheted ezt.
Specializálódhatsz kismamatréningre, zumbára, kardióra, erősítő edzésekre, de határ a csillagos ég.
Magyar példa:
24. YouTube csatorna készítése
A Youtuberkedés (vagy vloggerkedés) a blogolás testvére, hiszen ha a tartalmaidat írott anyagok helyett/mellett videók formájában közvetíted, akkor a már felsorolt együttműködési és bevételi lehetőségek ugyanúgy megnyílnak előtted.
A videózás plusz előnye, hogy a neved mellett arcot is társítanak hozzád, így még hatékonyabban építheted a szakértői státuszod és a személyes márkád. A hivatalos YouTube statisztikák szerint percenként több, mint 500 órányi videót töltenek fel a platformra, így ahhoz, hogy kiaknázd a videózásban rejlő potenciált, a technikai tudnivalók mellett a stratégiai alapokra is figyelmet kell fordítanod.
Hogyan tudsz pénzt termelni a YouTube segítségével?
- Saját termékedet, vagy szolgáltatásod adod el a szakértői márkaépítés segítségével
- Mások termékét vagy szolgáltatását adod el (szponzoráció / affiliate)
- Youtube reklámbevétel (YouTube adsense)
Magyar példák:
Összegzés: milyen vállalkozást indítsak?
Remélhetőleg most már Te is megtudod válaszolni a következő kérdést: Milyen vállalkozást indítsak?
A cikkben egyértelműen az online vállalkozás mellett érveltem, ugyanis ez számos előnnyel jár a hagyományos vállalkozási formákkal szemben.
Nagyobb szabadsággal és alacsonyabb kockázattal járnak, illetve kevés pénzből is megvalósíthatóak.
Remélem, hogy sikerül megtalálnod a számodra alkalmas vállalkozási ötletet a fenti listából.
Most pedig tőled szeretnék hallani! Neked melyik ötlet tetszett a legjobban? Írd meg a hozzászólásokban.
Nagyon szépen összeszedett cikk! Én még megemlíteném a Print on Demand szolgáltatást. Manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvend kis hazánkban is. 🙂
A negatívumokkal ellentétben nagyon is megéri vállalkozást indítani. 🙂
Szia!
Köszi a pozitív visszajelzést.
Egyetértek a Print on Demand-el kapcsolatosan. Ebben a cikkemben írtam erről a lehetőségről: https://dolgospenz.hu/passziv-jovedelem/
Üdv,
Norbi
Jó összeállítás.
A fordítók esetében a fordító.hu oldal is hasznás segítség lehet az ingyenes kategóriában, ill. a lector.hu a professzionális fordítók között.
Szia, köszi a további ötleteket!